Un diputat musulmà compara el benestar animal amb les lleis nazis

El parlament del Regne Unit va debatre la prohibició del sacrifici halal. El resultat final és que la religió continua per sobre el benestar animal.

Imatge il·lustrativa

Generada per IA

Malgrat una petició pública amb més de 109.000 signatures i l’evidència científica acumulada al llarg de dècades, el govern del Regne Unit ha decidit blindar el sacrifici religiós sense atordiment. Amb aquesta decisió, el Regne Unit continuarà degollant milions d’animals encara estan conscients. Segons Jewish News (12/06/2025) i 5Pillars (10/06/2025), aquesta decisió es va fer pública després d’un debat parlamentari intens. En el debat diversos diputats musulmans van defensar obertament aquesta pràctica, justificant-la per motius de fe tot i les greus implicacions ètiques.

La sessió va estar marcada per una declaració extremadament polèmica: el diputat musulmà Adnan Hussain va comparar la defensa del benestar animal amb les lleis antisemites de l’Alemanya nazi amb les següents paraules: “Una vegada vam veure l’Alemanya nazi posar en marxa, per llei, polítiques similars. Aleshores, la justificació era el benestar animal, però en context era només un pretext per a l’antisemitisme.”

Aquesta afirmació, recollida pel mitjà 5Pillars, ha generat una onada de perplexitat i d’indignació. Però no és l’única. Durant el debat parlamentari, altres diputats musulmans van defensar activament el manteniment del sacrifici religiós sense atordiment. L’argument central? Que prohibir-lo seria una forma de discriminació religiosa.

El sacrifici halal és més “humà”

El diputat musulmà Iqbal Mohamed va defensar el ritual halal com una pràctica “humana”. Va afirmar que el seu objectiu és minimitzar el patiment. Va explicar que, segons la tradició, l’animal ha d’estar viu i sa, no ha de veure el ganivet ni presenciar el sacrifici d’altres animals. I va concloure amb contundència:Si això no és humà, no sé què ho és.”

Iqbal va obrir el debat amb una crítica directa a la iniciativa: “Sí, em preocupa el benestar animal —aquest és el suposat tema aquí—, però em preocupa igualment el to de fons. Un títol disfressat de preocupació pel benestar que sona com un xiulet per a la xenofòbia, atacant pràctiques religioses, especialment de les comunitats jueva i musulmana.”

El dolor és “relatiu”

El diputat Shockat Adam MP va adoptar un to aparentment moderat, però igualment problemàtic. Tot i reconèixer que els estudis científics apunten que el sacrifici sense atordiment pot causar més patiment, va intentar diluir la gravetat dels fets apel·lant a la incertesa metodològica amb la següent frase: “fins i tot els científics reconeixen que el dolor només es pot inferir, no mesurar.”

Amb aquesta afirmació, Adam qüestionava la capacitat de la ciència per avaluar el dolor animal, com si la manca d’una mesura absoluta justifiqués permetre un procediment que la mateixa recerca descriu com a altament dolorós. Aquesta idea no és llunyana a Catalunya on el líder dels musulmans catalans va dir que “solo el animal sabe si sufre”. Amb aquestes idees el dolor es converteix en una qüestió opinable.

A més, va voler equiparar el sacrifici religiós amb les imperfeccions dels mètodes convencionals d’atordiment, citant dades de l’EFSA: “El 4% del bestiar no queda inconscient després del primer intent amb el perno elèctric. I el mètode no penetrant pot tenir una taxa de fracàs de fins al 30%.” Però el que no va mencionar és que aquestes xifres són considerades excepcions i no pas la norma.

El negoci val més que el benestar

El quart diputat musulmà que va intervenir va ser Ayoub Khan MP. Aquest va defensar el sacrifici religiós apel·lant als interessos econòmics i comercials del Regne Unit. Lluny de centrar-se en la qüestió del patiment animal, va advertir que una prohibició posaria en risc un sector econòmic clau. Segons ell, si es prohibís aquesta pràctica, els ramaders britànics perdrien mercats nacionals i d’exportació, i les importacions augmentarien des de països que no garanteixen els mateixos estàndards sanitaris.

És a dir, la seva posició no era tant una defensa del ritual com una estratègia per protegir el comerç i la indústria carnívora sota criteris confessionals.

Una petició clara: posar fi a una pràctica dolorosa

La petició ciutadana titulada “Ban non-stun slaughter in the UK” demanava una cosa senzilla: que s’alineés la llei amb el que ja apliquen alguns països europeus, com Noruega, Suècia o Suïssa, on no es permet el sacrifici d’animals sense atordiment previ, encara que sigui per motius religiosos. La raó? El patiment innecessari dels animals.

Segons l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària (EFSA), el sacrifici sense atordiment pot causar sofriment intens i prolongat, perquè els animals romanen conscients mentre sagnen lentament fins a morir. La Universitat Massey de Nova Zelanda corrobora aquestes conclusions, i fins i tot científics partidaris de les pràctiques religioses reconeixen que el dolor només es pot inferir, no negar.

La resposta del govern: la religió està per sobre del dolor

El govern britànic ha optat per prioritzar les creences religioses per sobre del benestar animal: es manté l’exempció legal que permet el sacrifici halal i kosher sense cap forma d’atordiment. Aquesta decisió no només ignora les recomanacions científiques, sinó també el dret dels consumidors a saber què mengen, ja que actualment no s’exigeix etiquetar si la carn ha estat obtinguda mitjançant aquest mètode.

Semblants

La meitat dels restaurants de la Universitat Autònoma de Barcelona només serveixen carn halal

La meitat dels restaurants de la Universitat Autònoma de Barcelona només serveixen carn halal

A cinc dels onze restaurants del campus de la UAB només es serveixen pollastres degollats sense sedació i amb algú resant al costat.

Halal per tothom als menjadors de les escoles de Barcelona

Les empreses de càtering escolar no tenen una doble logística i tota la seva carn

La província de New Brunswick del Canadà només ofereix carn halal als menjadors escolars

Els responsables del servei asseguren que la carn halal és apta per a tothom, permet

Sense porc al menjador de les escoles públiques de Barcelona per la inclusió dels musulmans

Els menús de 65 escoles públiques de Barcelona confirmen la mínima presència del porc als

Arriben al Regne Unit els crèdits universitaris islàmics

Un consell de finances islàmiques supervisarà el model. Està pensat per als estudiants que “no

Predicador alemany: “Un musulmà no pot treballar en un supermercat”

Ahmad Abul Baraa explica, amb cites del Profeta, per què considera que no és lícit

Més Percepcions de

Demanen tres anys de presó al mossèn català Custodio Ballester per un article sobre l’islam radical

Una denúncia de musulmans vinculats a Colau han portat a Ballester davant del jutge. Ell defensa que només criticava les versions violentes de la religió

La meitat dels restaurants de la Universitat Autònoma de Barcelona només serveixen carn halal

A cinc dels onze restaurants del campus de la UAB només es serveixen pollastres degollats sense sedació i amb algú resant al costat.

Pares marroquins abandonen els fills al País Basc perquè es facin MENAS

La policia i la Diputació de Biscaia alerten que famílies del Marroc arriben en avió i deixen els fills a centres d’acollida. Ni tan sols son pobres.

Congresista presenta projecte de llei per prohibir la llei Sharia als Estats Units

La No Sharia Act vol assegurar que cap tribunal, agència pública ni institució legal dels EUA pugui aplicar o legitimar la sharia.

Halal per tothom als menjadors de les escoles de Barcelona

Les empreses de càtering escolar no tenen una doble logística i tota la seva carn és d’un proveïdor amb certificat religiós. El menú infidel ja és com una variant sanitària.

Una ciutat de Rússia castigarà els directors d’escola si les alumnes porten hijab

La mesura s’ha aprovat a Nefteyugansk (Sibèria Occidental). L’administració recorda que l’escola a Rússia és laica.

Fan un llibre per explicar que el control a les mesquites de Catalunya és “racisme institucional”

Segons el llibre “La radicalización del racismo”, la vigilància de mesquites i comunitats musulmanes per part dels Mossos d’Esquadra converteix pràctiques religioses quotidianes en sospitoses.

Els cinc moments horrorosos del dia quan la meitat dels teus veïns son musulmans

A Dearborn (Michigan) més de la meitat dels habitants son musulmans, inclòs l’alcalde. I té conseqüencies a l’espai públic.

Rússia anuncia la immigració sense família

El govern rus fa seu el lema “vine, treballa, guanya i veste’n”. El nou sistema es basa en temporalitat i control per acabar amb la degradació dels serveis públics i

Una Festa del Porc de la Bretanya francesa es farà en un lloc secret per amenaces

Es va suspendre la Festa del Poc de Treffendel per amenaces de l’esquerra. Els organitzadors han fet una nova convocatòria sense concretar el lloc.

Un jutge del Canadà ha d’aclarir que la imatge d’una dona musulmana sense vel no mostra cap intimitat

La dona sostenia que les imatges d’abans de ser musulmana han d’estar protegides per la llei perquè son “com sortir despullada”. De la fotografia fent-se un petó amb el seu

Un alcalde musulmà dels EUA diu a un ciutadà que se’n vagi de la ciutat per oposar-se a un homenatge a un partidari del terrorisme religiós

L’ajuntament de Dearborn (Michigan) posa el nom d’un partidari de Hamas i Hizbola a un carrer. L’alcalde va dir a un opositor que estar-hi en contra és racisme, islamofòbia i

Frase de la Setmana

Què hi ha de dolent en incitar a una intensa aversió a una religió si les activitats o els ensenyaments d'aquesta religió són tan escandalosos, irracionals o abusius dels drets humans que mereixen ser intensament detestats? .-Rowan Atkinson
Què hi ha de dolent en incitar a una intensa aversió a una religió si les activitats o els ensenyaments d’aquesta religió són tan escandalosos, irracionals o abusius dels drets humans que mereixen ser intensament detestats? .-Rowan Atkinson

Imatge de la Setmana

Per què vestien així?
-Museu de la Catalunya d’abans
-Per què vestien així?
Desplaça cap amunt