No guardeu la carn halal a la nevera!
La carn halal de Catalunya és molt apreciada als mercats internacionals perquè segueix molt bé la xaria i a la vegada té controls sanitaris propis d’Occident.
La llei 32/2007 estableix que els sacrificis han de ser amb atordiment perquè els animals no pateixin. Però la mateixa llei permet saltar-se la norma per motius religiosos. El resultat és que si el 2011 el 35% de xais i vedelles de Mercabarna eren halal al 2017 ja eren el 64% . És una excepció que s’ha convertit en norma i en un gran negoci per a Catalunya.
Per què s’ha de matar sense atordiment?
Els musulmans que assessoren els nostres polítics els han dit que han de menjar carn sacrificada sense cap mesura de benestar animal perquè ho diu la llei islàmica. Així és com ho fan als països musulmans. Ara bé, això d’on ha sortit?
La llei islàmica es crea a partir de l’Alcorà i del que diuen que va dir el Profeta durant la seva vida. Veiem què diuen:
L’Alcorà repeteix quatre vegades la llista de condicions perquè una carn sigui espiritualment apta. El resum bàsic és que no pot ser carn de porc, d’animals ja morts (carronya) o que no s’ha mencionat el nom d’Al·là durant el sacrifici. De la sedació no en diu res.
La segona font del dret islàmic és la biografia del Profeta. Es tracta dels hadits i aquí sempre hi ha joc per la interpretació perquè cadascú creu en els que vol. En el cas dels hadits sobre el sacrifici no hi ha disputes. Els hadits estableixen que el sacrifici halal s’ha de fer invocant el nom d’Al·là, amb un ganivet ben esmolat, tallant ràpidament el coll de l’animal, evitant el patiment i sense matar un animal davant d’un altre.
Les tècniques de sedació al segle VII
Amb les fonts islàmiques a la mà no veiem que es prohibeixi la sedació dels animals. I és normal perquè al segle VII no hi havia cap mètode per evitar el patiment dels animals. Les tècniques apareixen a Occident a principis del segle XX i no es consolida fins la segona meitat de segle.
Al segle VII als deserts d’Aràbia no hi havia cap debat sobre benestar animal. No té cap sentit que Al·là o Mahoma els digues que no fessin servir tècniques que no existien.
Pot semblar una mica absurd però els musulmans salafistes fan coses com no deixar el foc de la cuina encès o apagar les espelmes a la nit per no cremar la tenda perquè ho va dir Mahoma. I el mateix amb mil normes per anar al lavabo, beure aigua, asseure’s o com actuar si una mosca cau a la beguda. Però de la sedació d’animals no hi ha res de res.
Al marge d’això, dins l’islam hi ha tota mena de postures amb plats on hi ha porc: des de la més normal de no menjar-ne als invents salafistes de no poder treballar a un supermercat perquè hi ha porc, no poder portar comandes en bicicleta que portin porc o no poder acceptar menjar cuinat en recipients on s’ha cuinat porc. Les manies poden ser infinites i complicar la vida al fidel fins a límits que ni imaginem.
Ens ho creiem tot dels musulmans
Quan als nostres polítics els diuen que per garantir un lloc al paradís els musulmans han de menjar carn d’animals que han patit s’ho creuen i els complauen. Els musulmans venen de països sense cap consciència animalista i no entenen el patiment animal ni volen saber res del que diu la ciència. Un exemple d’això és el líder dels musulmans a Catalunya quan va dir “solo el animal sabe si sufre”. Tot i això, va admetre que una solució a la sentència del TJUE seria atordir als animals.
Mohammed el-Ghaidouni semblava assumir que les lleis prohibirien el sacrifici halal amb patiment animal per la sentència europea de 2019. Deuria pensar que la societat catalana és animalista perquè va prohibir els toros. Però res més lluny: durant el govern d’ERC es va presentar la marca “Halal Catalunya” per fomentar les exportacions.
La teoria dels musulmans per defensar el sacrifici sense sedació és que han de fer-ho tot com ho feia el Profeta perquè així l’islam triomfarà com en època del Profeta. Amb aquesta idea rebutgen les innovacions tecnològiques de la sedació: si Mahoma no ho feia nosaltres tampoc. Les paraules “animalistes” del Profeta no les interpreten com una crida a fer servir tècniques perquè l’animal no pateixi.
Si fossin coherents fins al final tampoc haurien de guardar la carn a la nevera perquè el Profeta mai no ho va fer. Ni envasar-la al buit. Ni fer controls sanitaris ni cap procés industrial. Per què? perquè Mahoma no ho va fer ni ho va aconsellar.
I és que tot això és com l’acudit del salafista que va pujar a un taxi. Diu així: un salafista puja a un taxi i li diu al taxista que apagui la música perquè el Profeta no escoltava música. El taxista li respon que baixi del taxi i agafi el camell perquè el Profeta no anava en taxi.
Doncs amb el sacrifici d’animals és el mateix.
Més opinions
Els musulmans no son les sueques dels 70
Les dones tenen menys intel·ligència i més culpa
Coneix la sura 9 i prepara’t per morir
Irriti a un musulmà, parli de ciència àrab
La yihad lingüística (1): la “inclusió”
Demanen tres anys de presó al mossèn català Custodio Ballester per un article sobre l’islam radical
La meitat dels restaurants de la Universitat Autònoma de Barcelona només serveixen carn halal
Pares marroquins abandonen els fills al País Basc perquè es facin MENAS
Congresista presenta projecte de llei per prohibir la llei Sharia als Estats Units
Halal per tothom als menjadors de les escoles de Barcelona
Una ciutat de Rússia castigarà els directors d’escola si les alumnes porten hijab
Fan un llibre per explicar que el control a les mesquites de Catalunya és “racisme institucional”
Els cinc moments horrorosos del dia quan la meitat dels teus veïns son musulmans
Rússia anuncia la immigració sense família
Una Festa del Porc de la Bretanya francesa es farà en un lloc secret per amenaces