Miss Alemanya 2026 inclou noies amb hijab
De les 18 noies finalistes per l’edició de 2026 n’hi ha 3 que porten hijab. Miss Alemanya ha obert la porta perquè les influencers de la roba religiosa i la modèstia siguin un model a seguir.
Miss Germany ja no és un certamen de bellesa clàssic; s’ha convertit en una plataforma de lideratge, actitud i històries personals. El focus és en el carisma i el missatge, no només en l’aspecte físic. L’organització vol posicionar-se com a moderna i compromesa amb la igualtat. Segons diuen, obrir-se a candidates amb hijab reforça la imatge d’un certamen més obert, progressista i que no nega oportunitats a cap noia per les seves creences.
Durant el 2025 s’ha fet el procés de selecció de Miss Alemanya 2026, que ha culminat amb divuit finalistes. Aquestes candidates entren a l’etapa final a l’octubre i competiran pel títol el març del 2026. L’organització ha aplicat una quota d’inclusió religiosa que es reflecteix en la presència de tres participants amb hijab i quatre dones negres. De les divuit finalistes de Miss Alemanya 2026, vuit tenen arrels fora d’Alemanya. Són filles de famílies vingudes de l’Índia, l’Iran, el Líban, Turquia, el Marroc, l’Afganistan o Ghana.
Amb aquest pas, el certamen vol remarcar la seva aposta per la diversitat i demostrar que la representació va més enllà dels cànons de bellesa tradicionals, convertint-se en un espai d’identitats múltiples i de missatges socials.
Miss Alemanya canvia el bikini pel hijab
Miss Alemanya viu una transformació simbòlica: el que abans era conegut per la desfilada en bikini, ara es redefineix amb la presència de candidates que duen roba religiosa. El certamen, que ja fa cinc anys que va eliminar l’obligació de la passarel·la en vestit de bany, posa l’accent en el lideratge, les històries personals i la diversitat cultural.
Així, la imatge tradicional d’un concurs centrat en el cos femení dona pas a un espai on el vel esdevé tan legítim com qualsevol altra expressió d’identitat. Ara Miss Alemanya vols ser un aparador d’inclusió i pluralitat més que no pas d’estètica uniforme. El perfil que s’intenta projectar és més que una simple “bellesa física”: es posa èmfasi en actitud, identitat, història personal i missatge. L’èmfasi no és només «qui és la més bella», sinó «qui pot representar, liderar, inspirar».
Qui son les tres noies amb hijab de Miss Alemanya
Amina Scalingpretty

L’Amina és filla de família amb arrels al Marroc i Algèria, dues cultures on el vel religiós forma part de la vida quotidiana i de la fe. Criada a Alemanya, explica que portar el vel sempre ha estat un repte: per a alguns era un símbol d’opressió, per a d’altres un obstacle. Ella, però, l’ha convertit en una senya de llibertat i autenticitat. Amb només 13 anys ja li deien a l’escola d’àrab que feia “malbé” les altres noies perquè destacava massa. Avui, interpreta aquells comentaris com la primera mostra del seu carisma, que defensa com a motor de lideratge.
De molt jove va fundar la seva primera empresa, i la va perdre. No per manca de talent, sinó perquè intentava treballar “com els homes”: sense pausa, amb disciplina rígida i sense escoltar-se. D’aquella experiència en va aprendre que les dones tenen cicles i energies diferents, i que els negocis han d’adaptar-se a les persones, no a l’inrevés. Amb aquesta visió ha creat el mètode Queenscaling, amb què ajuda altres dones a construir negocis sostenibles i fidels a la seva manera de viure.
A través d’Instagram envia missatges clars: portar maquillatge no vol dir ser callada, i ser modesta no vol dir no tenir res a dir. Defensora d’una feminitat forta i espiritual, reivindica que la fe i el vel islàmic no són cap límit, sinó una forma d’empoderament i lideratge.
Mina Habsaoui

La Mina Habsaoui té 33 anys, viu a Düsseldorf i és filla d’una família marroquina establerta a Alemanya. Des de petita ha viscut entre dues cultures, i el hijab ha estat sempre part central de la seva identitat i de la seva fe. Per a molts, portar vel era vist com un límit o un obstacle, i això li va suposar dificultats reals: en més d’una entrevista de feina li van suggerir que se’l tragués si volia progressar. Ella, però, va refusar renunciar a allò que la defineix.
Explica que moltes vegades ha hagut de demostrar el doble que els seus companys per ser reconeguda, però que la seva fe li ha donat força per no defallir. Per a ella, portar hijab no és un fre, sinó una elecció conscient i una manera de mostrar que el lideratge pot ser humil, autèntic i inclusiu. Amb la seva trajectòria, la Mina vol ser referent per a les joves musulmanes i per a totes aquelles dones que se senten jutjades per la seva aparença o els seus orígens.
Büsra Sayed (a vegades “Büsra Caramella”)

La Büsra Sayed, de 27 anys i amb arrels turques, explica que per primera vegada a la seva vida sent que no ha de demostrar el doble o el triple que la resta només per portar hijab i tenir un aspecte diferent. Confessa que va plorar d’alleujament en adonar-se que, al concurs de Miss Alemanya, començava des del mateix punt que les altres candidates i no des d’un “-2”. Per a ella ha estat molt important trobar un entorn on, quan parla de discriminació i racisme, no se li diu que “exagera”, sinó que rep comprensió i empatia.
Büsra és la fundadora de la marca de moda Caramella, especialitzada en peces per a dones amb hijab, i reivindica que la seva visibilitat no és una moda, sinó una realitat. Al seu Instagram comparteix moments de vida, viatges a Istanbul, consells de moda i experiències personals amb un to proper i alegre. Amb ella, el vel no és un límit, sinó la seva identitat, la seva força i el seu motor de superació.
Miss Alemanya 2024 era nascuda Iran i no portava vel

L’any 2024, el certamen de Miss Germany ja buscava històries de vida i exemples de superació. I la guanyadora ho representava perfectament. Es tracta de Apameh Schönauer, una arquitecta d’origen iranià establerta a Alemanya des dels sis anys. Representa la diversitat, l’empoderament però també la integració en els valors occidentals.
Tot i provenir d’un entorn iranià on el vel islàmic és obligatori, Schönauer no porta hijab ni l’ha situat al centre de la seva identitat pública. El seu missatge s’ha orientat cap a la integració, la igualtat i el trencament d’estereotips, i el fet d’haver estat coronada sense el vel simbolitza també un canvi cultural: l’èmfasi no recau en l’aparença exterior, sinó en el valor i la trajectòria de la persona.
Les misses amb hijab: identitat, glamour i proselitisme religiós
Per a aquestes tres candidates, el hijab no és només una peça de roba, sinó la seva identitat. Criades a Alemanya, no han renunciat ni a la fe ni als costums familiars, i ara Miss Alemanyaels ha obert la porta per convertir el vel en tendència. Lluny de la imatge tradicional de la “dona modesta” dins de l’islam, elles es maquillen, cuiden l’estètica i reivindiquen el dret a ser visibles. Utilitzen el vel amb un punt de glamour que fins i tot pot donar-los avantatge en un certamen que busca missatges nous i disruptius.
El fenomen ja s’ha vist fora d’Alemanya: una jove amb hijab va guanyar un concurs de Miss a Michigan gràcies al suport massiu de la comunitat àrab. Això demostra que també aquí tenen possibilitats reals de victòria. La pregunta és: què passaria després? Fins ara, el certamen servia per posar una cara bonica al costat d’un producte. Però, en un món on el hijab es ven com a marca, quins productes promocionaran les misses amb vel?
Més sobre el Vel
Portugal fa història i prohibeix l’ús del burka i el niqab en espais públics
Itàlia planeja prohibir el burka, les proves de virginitat, els matrimonis forçats i el finançament opac de les mesquites
La UE pressiona Kirguizistan perquè aixequi la prohibició del niqab
Una ciutat de Rússia castigarà els directors d’escola si les alumnes porten hijab
Un jutge del Canadà ha d’aclarir que la fotografia d’una dona musulmana sense vel no és la d’una dona despullada
Un institut de Logroño prohibeix el hijab
Decapiten la Verge Maria i destrueixen una rèplica de la cova de Lourdes a França
Una assessora del govern del Canadà reclama sales d’oració musulmanes a les oficines federals
Destrueixen una estàtua de Jesús a l’església de Saint-Hilaire-du-Harcouët (França)
L’esquerra multicultural holandesa vol legalitzar les hipoteques islàmiques
Portugal fa història i prohibeix l’ús del burka i el niqab en espais públics
El 15% dels joves catalans són musulmans i el 75% ha nascut a l’estranger
Roma ha caigut: El Vaticà habilita sala d’oració musulmana a la biblioteca
Dos crits Allah Akbar en un dia a Montpellier
El govern de Rússia acusa els líders musulmans de saltar-se 5 articles de la Constitució
Dos musulmans apallissen un conductor d’autobús a París perquè no parava on a ells els anava bé
Atac a una escultura de Jesús a Utrecht