L’infern a les aules d’acollida a Àustria: “Cridòria en àrab, futbol a l’aula i zero respecte”

“Passo dues hores lluitant contra un rebuig absolut d’aprendre”, relata una docent a Viena.

Escola Elemental de Viena

Google Maps

Una professora de llengua alemanya que treballa al programa educatiu subvencionat per Àustria ha trencat el silenci sobre les condicions caòtiques que es viuen a les aules destinades a nens i joves migrants. En declaracions anònimes al mitjà Exxpress, l’educadora denuncia una falta total de respecte, violència simbòlica i una actitud de rebuig sistemàtic cap a l’aprenentatge.

Cridòria en àrab, futbol a l’aula i zero respecte

La professora ho descriu sense embuts. “Passo dues hores lluitant contra un rebuig absolut d’aprendre.” Més que una aula, diu, sembla un camp de batalla: alumnes que criden, juguen a futbol entre pupitres, llencen els exercicis a terra o surten de classe sense permís. Alguns exigeixen fer pauses per resar, d’altres apareixen només un cop al mes o, directament, no venen.

Hi ha hagut casos greus. En un d’ells, una professora va sortir a buscar un alumne que havia marxat, i un grup d’estudiants va aprofitar per tancar-la dins l’aula. “No puc ni fer servir la pissarra electrònica. Cada cop que l’encenc, un alumne la desconnecta”, explica. Un altre mestre és constantment ridiculitzat per un grup de nois. “Alguns companys marxen plorant.”

Quan el professor és musulmà, el comportament canvia

La professora destaca un contrast que l’ha deixat perplexa. Quan ella o altres mestres no musulmans entren a l’aula, els alumnes gairebé mai saluden. No hi ha cap mostra de respecte ni de reconeixement. Però quan qui entra és un professor musulmà, l’actitud dels alumnes canvia radicalment.

Només saluden si el mestre és musulmà. Llavors sí, el reben amb somriures, amb respecte, fins i tot amb una certa admiració”, explica. Aquest doble tracte genera incomoditat entre el professorat i alimenta un sentiment d’exclusió cultural dins l’entorn educatiu.

Aquesta situació ha provocat tensions dins els equips docents. Alguns mestres perceben que el seu origen o la seva religió és el motiu pel qual no reben respecte dels alumnes. Altres, fins i tot tenint arrels culturals similars, afirmen que no poden treballar amb normalitat. “Hi ha alumnes que només respecten qui perceben com un dels seus. La resta, som ignorats.

Quan se’ls pregunta què els agrada d’Àustria, alguns alumnes responen: “Res de res.” La manca d’afinitat amb el país que els acull reforça la sensació de rebuig i fa encara més difícil establir vincles positius a l’aula.

Una inversió pública que no dona fruits

El programa rep una inversió important. Cada sessió de dues hores costa 57 euros per professor, finançats amb fons públics. L’Ajuntament de Viena també proporciona llibretes, llapis, bolígrafs i tot el material escolar necessari, de manera gratuïta per a les famílies.

Tot i això, la implicació dels estudiants és mínima. “Deu alumnes registrats i només en ve un”, lamenta. Aquesta desconnexió constant genera frustració entre els docents, que veuen com els esforços no donen resultat ni tan sols en l’assistència més bàsica.

La professora denuncia que molts alumnes, tot i viure a Àustria des de fa anys, no tenen competències bàsiques en alemany. “El passat? No en tenen ni idea. Fer una frase amb estructura correcta? Tampoc.” Aquestes mancances dificulten molt qualsevol progrés. Inclús en centres de secundària superior, com els AHS, hi ha joves incapaços de construir frases mínimament coherents.

Això demostra, segons la docent, que el problema no és només de disciplina, sinó també d’un fracàs estructural del sistema educatiu.

Més Percepcions de

Predicador de Londres vol rapar el front als no musulmans

Abu Waleed explica per què els infidels han de portar el front rapat, collars al coll i no caminar per les voreres, entre altres humiliacions.

8 anys de presó per un marroquí per tenir una esclava sexual de 16 anys

L’home i la menor s’havien casat al Marroc i la tenia com a esclava sexual i domèstica a Castelló.

El personal sanitari britànic rep una guia per convertir-se a l’islam

Una xarxa interna del sistema de salut públic reparteix un document que assegura que abraçar l’islam és “la millor decisió que mai prendràs”

El FPÖ sorprèn: aconsegueix suport entre votants d’origen immigrant a Viena

El partit contrari a la immigració recull fins a un 18% del vot entre immigrants naturalitzats.

Imam denuncia la infiltració de l’islam polític a les escoles de França​

Un imam francès alerta sobre la presència de l’ideologia islamista en centres educatius francesos i qüestiona el finançament públic d’aquestes institucions.

El 70% dels sospitosos de frau en ajudes socials a Àustria són estrangers

Una de les pràctiques més habituals és que parelles declaren viure en domicilis separats per cobrar més ajuts.

La sanitat britànica va convidar el personal a dejunar pel Ramadà en suport als musulmans

El NHS va promoure el “Ramadan Challenge” per fomentar la solidaritat i la comprensió intercultural entre el personal sanitari.

Washington reconeix festes islàmiques com a festes estatals

L’estat aprova com a festius oficials dues celebracions musulmanes, però no fa el mateix amb altres festivitats religioses com el Yom Kippur o el Nadal ortodox.

Els defensors dels violadors pakistanesos diuen “putes brutes” a les víctimes

L’organització Fighting For Fair Trials és el grup de defensa de les bandes de violadors. Argumenten que els judicis son racistes.

Frase de la Setmana

Criticar una persona per la seva raça és manifestament irracional i ridícul, però criticar la seva religió, això és un dret. Això és una llibertat. - Rowan Atkinson
Criticar una persona per la seva raça és manifestament irracional i ridícul, però criticar la seva religió, això és un dret. Això és una llibertat. – Rowan Atkinson

Imatge de la Setmana

Discoteca Catalunya 2035: No dones, no musica, no alcohol.
-La Catalunya Multicultural
-Normes de la discoteca: No alcohol, no dones, no música.
Desplaça cap amunt