Les dones tenen menys intel·ligència i més culpa

L’islam que discrimina la meitat de la població es fonamenta en textos que justifiquen aquesta visió. La doctrina s’ha construït a partir d’autoritats religioses que han definit el paper subordinat de la dona.


Dones que han crescut en una societat que ha lluitat per la igualtat de gènere es senten atretes per l’islam. És molt respectable que qualsevol persona s’acosti a una religió per ser millor persona. Però han se saber que amb l’acceptació de l’islam hi ha tot un pack de condicions i idees sobre les dones que cal tenir en compte.

L’Alcorà i les dones


L’Alcorà  és el missatge de Déu transmès als homes a través d’un home que li fa d’altaveu. L’àrab és com el català i quan es diu “els creients” podem entendre que es refereix a homes i dones. El sentit comú ens diu que a l’Aràbia del S.VII no hi havia llenguatge inclusiu.


Per això, el text es pot salvar i podem dir que no és masclista. El que és masclista és la interpretació que se’n fa. Els intèrprets han decidit que el masculí es refereix a homes quan parla de fer la guerra, de l’autoritat política i judicial, de la participació a la vida pública, d’herències, de testimonis per un judici o de dirigir l’oració. Segons interessi el masculí es refereix a homes i dones i si no interessa no. Tampoc ho fan tot a l’atzar i sempre tenen una història del Profeta que reafirma la decisió. Els muntatges es fan bé.

Lectures modernes com les de Amina Wadud ho posen en dubte, però son molt minoritàries i son causa de perill de mort. Per això la imam alemanya Seyran Ates viu amb protecció policial. Aquesta dona dirigeix l’oració, no porta vel ni el fomenta i a la seva mesquita homes i dones resen junts. I ho treu del mateix text que els altres.

I és que quan l’Alcorà vol ser clar ho fa i distingeix entre homes i dones. Quan fa servir el masculí plural son els intèrprets els que decideixen.

I si el salafista és qui ho fa bé?

El salafisme és la variant que més ha volgut entendre que el masculí es dirigeix als homes. El resultat és que prediquen coses com que no cal que la dona vagi a la mesquita. Com a discriminació és curiosa. No prohibeixen a les dones anar cinc cops al dia a la mesquita però aconsellen molt que la dona resi a casa. Si admeten les dones a les mesquites és perquè hi ha un relat del Profeta (hadit) que els va dir que no poden impedir que les dones resin a la mesquita (Sahih Muslim, 442). Així que ho fan però de mala gana.

La jugada és que els rigoristes no habiliten espai per les dones a la sala d’oració. No els impedeixen entrar en altres moments a resar, a formar-se o a netejar. És tant així que a l’Aràbia Saudita només fa uns anys que tenen espais per les dones.

Els més oberts sí inclouen les dones en l’oració però cap norma d’igualtat de gènere occidental els obliga a res. Hem obligat a tothom a acceptar dones menys als musulmans perquè si Allah mana ser masclista nosaltres no ens hi oposem. Per això, si habiliten espais per resar son espais secundaris, petits, incòmodes i amb accessos amagats. La porta principal és pels homes i les dones que entrin per la de servei. El salafisme ho té clar i si ha de tancar la porta de les mesquites a les dones amb l’excusa que sigui ho fa. I nosaltres l’ajudem no fent res.

Tot i l’evidència de masclisme, dones occidentals es fan musulmanes i no precisament de tendències minoritàries feministes. Que n’hi ha. Hi ha mesquites dirigides per dones a Alemanya, Dinamarca, Regne Unit o Estats Units. Una per país i sota vigilància policial, tampoc ens passem…

El masclisme dels hadits

La primera font de l’islam és l’Alcorà. Hi ha creients que es declaren alcorànics i no fan cas a res més. Però també tenim els hadits que es fan servir per crear normes per a la vida quotidiana. Quan l’Alcorà no ho deixa clar es busca què va fer Mahoma en una situació concreta i es genera una norma. Aquí el camp per ficar-hi la mà és fantàstic. Veiem què diuen:

“La dona s’apropa i se’n va en forma de diable.”  (Ṣaḥīḥ Muslim, hadit 2211)

La majoria de comentaristes l’han entès com una metàfora sobre la força de la temptació sexual. No afirma que les dones siguin el dimoni. Utilitza la imatge per assenyalar que l’atracció que desperten pot actuar amb la mateixa intensitat que les argúcies del dimoni.

Comentaris reputats, com el d’al-Nawawī, interpreten que el hadit recomana als homes apartar-se de les dones que no siguin la seva esposa i dirigir el desig cap al matrimoni. En alguns entorns, aquest text s’ha emprat per reforçar la vigilància sobre la presència femenina en l’espai públic, per justificar la segregació de sexes i per promoure el vestit considerat “modest”. Aquest ús ha tingut l’efecte de presentar la dona com el focus de pecat per a l’home. És una bogeria però la veiem a Catalunya.

 “No he deixat darrere meu cap prova més nociva per als homes que les dones.” (Ṣaḥīḥ Muslim 2740 i Ṣaḥīḥ al-Bukhārī 5096)

Aquest hadit amb doble verificació d’autenticitat segueix la mateixa idea que l’anterior. Entén la relació amb les dones com el repte més poderós per als homes. La paraula àrab fitna s’ha entès com a prova, temptació, avaluació o repte per als homes per lluitar per la seva fe. 

Comentaristes com al-Nawawī o Ibn Ḥajar van destacar que el missatge principal és l’autocontrol masculí i la canalització del desig cap al matrimoni. Al llarg del temps el text també s’ha utilitzat per reprimir les dones perquè son elles les culpables de desviar els homes.

“No he vist ningú amb més deficiència en intel·ligència i religió que vosaltres. Un home prudent podria ser desviat per alguna de vosaltres.” (Ṣaḥīḥ al-Bukhārī 301 i a Ṣaḥīḥ Muslim 2740)

Les paraules de Mahoma fan “deficients” les dones en matèria religiosa i intel·lectual. Els comentaristes clàssics ho van entendre en un sentit tècnic: en l’àmbit religiós, perquè durant la menstruació no poden complir obligacions com la pregària o el dejuni. En l’àmbit intel·lectual, en referència al verset de l’Alcorà (2:282) que estableix que el testimoni de dues dones equival al d’un home.

Aquest hadit s’ha utilitzat per reforçar la idea d’una inferioritat femenina i la seva subordinació als homes. Alhora, torna a presentar la dona com a font de desviació capaç de fer caure en l’error un home prudent.

Resum: que si ets dona ets un perill

Els hadits atribuïts al Profeta presenten la dona com la temptació més gran, la prova més difícil i fins i tot com a éssers amb “deficiències” en religió i intel·ligència. El missatge és que el problema no és la manca d’autocontrol dels homes, sinó l’existència mateixa de les dones. Per aquestes idees no ens ha de sorprendre quan un conductor d’autobús a França nega l’accés a una noia per portar pantalons curts o quan els alumnes d’un institut d’Alemanya demanen fer la cerimònia de graduació per separat. En la seva lògica, defensen l’islam.

Allò que podria haver estat una crida a la responsabilitat masculina s’ha convertit en una càrrega per a elles. Cal remarcar que l’Alcorà no diu tot això de manera explícita. Visions modernes intenten eliminar el masclisme dins l’islam però encara son minoritàries i perseguides. La pressió és tant forta que els musulmans que no ho accepten prefereixen deixar de ser musulmans a intentar canviar l’islam des de dins. 

I així és com la tradició ha deixat un llegat clar: en l’islam ser dona significa ser un perill per als homes (i per la religió) perquè son font de pecat i éssers inferiors en la fe i en intel·ligència.

Més opinions

El perquè de menjar porc

El perquè de menjar porc

Els nens de les escoles de Barcelona i de moltes escoles de Catalunya no poden menjar carn de porc. Per què?

Els musulmans no son les sueques dels 70

La presència de musulmans a Occident no ens està fent millors. Venen per motius materials,

El hijab es la nova esvàstica

El vel de les dones ens anuncia un projecte polític i social contrari als valors

Però el McDonalds se’l mengen

McDonald’s no és halal i no és problema per molts musulmans. Però a l’escola catalana

Coneix la sura 9 i prepara’t per morir

L’Alcorà és un llibre d’ordres i prohibicions ple de crides a la violència. La idea

Irriti a un musulmà, parli de ciència àrab

Si pregunta  perquè les societats musulmanes no produeixen ciències li parlaran dels grans descobriments del

La yihad lingüística (1): la “inclusió”

La manipulació dels musulmans i dels seus còmplices de la paraula “inclusió” està fent mal

Les lesbianes musulmanes

Els musulmans i les musulmanes son tots heterosexuals, fins i tot en societats lliures.

Dona velada, home deportat

L’islam polític utilitza el cos de la dona per donar-nos un missatge. Amb un drap

Kazakhstan multarà les dones que portin burka o niqab

La llei contra els vels facials es va aprovar a l’estiu però no existien sancions. Fins ara la feien complir sobretot els centres comercials que impedien l’entrada a persones amb el rostre cobert.

Ataquen dues vegades un pessebre de Perpinyà poques hores després d’instal·lar-lo

El restaurant Le Méditerranée de Perpinyà rep dos llançaments d’ous el mateix dia que col·loca un pessebre a la seva vitrina. Els propietaris es declaren indignats i mantenen la decoració malgrat les intimidacions.

L’islam es presenta a les eleccions d’Estrasburg amb propostes com horaris per dones a les piscines

Nous candidats vinculats als Germans Musulmans mobilitzen el vot identitari amb publicitat en àrab i turc i propostes religioses. L’esquerra de LFI en podria sortir molt perjudicada.

Gairebé la meitat de les dones musulmanes a França porten vel per protegir-se dels homes

Una enquesta mostra que les joves franceses sovint utilitzen el vel com a protecció davant l’assetjament i la violència. Generacions anteriors només el duien per religió.

Un informe dels serveis secrets francesos alerta que els islamistes ordenen atacar cristians a Europa

Un document intern filtrat a Le Figaro detalla com la propaganda jihadista anima a colpejar esglésies i comunitats cristianes del continent. La filtració revela que els missatges violents es repeteixen i s’intensifiquen.

Lanzarote fa un curs de sacrifici halal per adaptar-se a les necessitats dels musulmans

El Cabildo utilitza recursos públics per impartir una formació condicionada per preceptes religiosos contraris al benestar animal i excloents amb els no musulmans.

El Quebec prohibeix el hijab en la publicitat institucional i les sales d’oració a organismes públics

El govern reacciona així a la inclusió d’una nena amb hijab a la promoció d’una biblioteca pública de Montreal. També acaba amb sales d’oració a les instal·lacions públiques.

Una lesbiana de l’esquerra francesa es retira perquè no rebria el suport dels musulmans

Sabrine Decanton (Els Verds) no es presentarà a l’alcaldia de Saint-Ouen perquè li diuen que la seva homosexualitat és un problema “als barris populars”.

El PSC de Cornellà defensa el burka i el niqab a les instal·lacions municipals

L’any 2010 ajuntaments del PSC com Barcelona, l’Hospitalet, Santa Coloma o Mollet van prohibir l’accés amb burqa o niqab a edificis públics. Ara a Cornellà neguen el debat.

Els musulmans de Melilla i el PP defensen el burka i el niqab

Segons l’Asociación Comunidad Musulmana de Melilla, la Constitució empara la llibertat religiosa i impedeix mesures que vulnerin drets fonamentals. La majoria absoluta del PP tomba la proposta de VOX.

La Sílvia Orriols d’Austràlia es presenta al senat amb burka i vestit de colors

Pauline Hanson es va posar un burca perquè li van impedir presentar una proposta de llei per prohibir-lo. Diu que si no volen que el porti que el prohibeixin.

La hipoteca és ‘fer la guerra a Allah’: el discurs del banc islàmic per captar fidels i diners a Catalunya

Una líder islamista que creu que el burka és voluntari, subvencions públiques i penetració en l’economia social catalana per obrir la porta a les finances regulades per la sharia.

Un projecte polític islàmic a Itàlia busca “un milió de vots per a la sharia”

Els musulmans a Itàlia tenen líder, programa, votants i un pla que és el vell somni dels Germans Musulmans.

Els Germans Musulmans saquegen 100 milions d’euros del sistema educatiu de Suècia

Un entramat familiar, empresarial i religiós liderat per imams assenyalats pels serveis secrets va infiltrar el sistema escolar suec i en va convertir els fluxos públics en una font d’ingressos.

Conductor d’autobús musulmà a Bèlgica atura el servei per resar

El vídeo d’un conductor musulmà amb el vehicle aturat per resar es viralitza i arriba a la companyia: sancionat quatre dies.

Frase de la Setmana

Què hi ha de dolent en incitar a una intensa aversió a una religió si les activitats o els ensenyaments d'aquesta religió són tan escandalosos, irracionals o abusius dels drets humans que mereixen ser intensament detestats? .-Rowan Atkinson
Què hi ha de dolent en incitar a una intensa aversió a una religió si les activitats o els ensenyaments d’aquesta religió són tan escandalosos, irracionals o abusius dels drets humans que mereixen ser intensament detestats? .-Rowan Atkinson

Imatge de la Setmana

21 anys i no estàs casada? No tens cosins?
-21 anys i no estàs casada?
-No tens cosins?

Opinions

El perquè de menjar porc

El perquè de menjar porc

Els nens de les escoles de Barcelona i de moltes escoles de Catalunya no poden menjar carn de porc. Per què?
Els musulmans no son les sueques dels 70

Els musulmans no son les sueques dels 70

La presència de musulmans a Occident no ens està fent millors. Venen per motius materials, no fugen de la xaria, venen a portar-la i ja ens estan impregnant amb els valors de l’islam.
El hijab es la nova esvàstica

El hijab es la nova esvàstica

El vel de les dones ens anuncia un projecte polític i social contrari als valors occidentals. Ens equivoquem si creiem que és una simple pràctica espiritual.
Desplaça cap amunt