Un supermercat del Regne Unit reubica productes amb porc per no ofendre els musulmans
Els supermercats Morrison van ser acusats de burlar-se dels musulmans per posar tires de porc al costat d’enganxines del Ramadà.
Informa Coventry Live que el supermercat Morrison del barri de Binley de Coventry (centre d’Anglaterra) s’ha disculpat per posar tires de pernil al costat d’enganxines pel Ramadà.
Diversos compradors van criticar Morrisons a través de Facebook. Van acusar el supercat de “burlar-se deliberadament” dels musulmans i altres cridaven al boicot.
El supermercat va reaccionar ràpidament amb un comunicat en què atribuïa els fets a “un error del personal” i assegurava que ja s’havien reubicat les tires de pernil. El portaveu de Morrisons va dir que ens prenem això molt seriosament i podem confirmar que s’ha rectificat. Tot i que va ser un incident aïllat, demanem disculpes per qualsevol ofensa causada i estem treballant dur perquè això no torni a passar.
Les Pringles de Tesco amb gust de cansalada de Tesco
Un altra incident pel Ramadà va succeïr a un supermercat Tesco de l’oest de Londres: van posar les Pringless de cansalada com a promoció de Ramadà. El client que ho va detectar no es va sentir ofès, només li va semblar “divertidíssim” i els va aconsellar “tenir cura amb aquestes coses”.

El supermercat també va ser molt ràpid i va declarar que reconeixem que aquests Pringles no estaven al lloc més adequat i els nostres companys de botiga ara els han traslladat. Mai va ser la nostra intenció provocar cap ofensa i hem pres mesures perquè això no torni a passar.
També Pringles es va pronunciar per treure’s qualsevol culpa per l’incident. El seu portaveu va dir que la promoció era idea de l’empresa, però que els sabors que s’haurien d’haver col·locat amb l’estand eren l’original, crema agra i ceba i sal i vinagre.
Les patates fregides no contenen carn de porc, però tot i així va provocar una reacció furiosa d’alguns a Twitter.
A la recerca d’ofenses per Ramadà
Durant el Ramadà, els supermercats britànics es bolquen amb els clients musulmans, amb tot tipus de promocions i descomptes especials. Alhora, però, alguns clients estan especialment atents a possibles errors i els exposen a les xarxes socials. De vegades es tracta només d’un toc d’atenció per manca de sensibilitat; en altres casos, es converteixen en crides al boicot.

Productes de porc darrera una enganxina per felicitar el Ramadà. Facebook
Els negocis atenen les peticions i modifiquen el que calgui per evitar problemes. Alguns usuaris són molt crítics amb qualsevol error de col·locació o etiquetatge de productes.
Promocions i ofertes per Ramadà
Amb l’arribada del Ramadà, els grans supermercats del Regne Unit —com Tesco, Asda, Morrisons o Sainsbury’s— llancen cada any campanyes especials per connectar amb la comunitat musulmana, que representa prop del 7% de la població britànica.
A més de les promocions, molts supermercats decoren les seves botigues amb adhesius, cartells i productes temàtics relacionats amb el Ramadà i l’Eid.

Promoció de Ramadà d’un supermercat Morrisons.

Felicitació d’Aldi per Ramadà.
Més Percepcions de